Wizard-Games Forum  

Gå tillbaka   Wizard-Games Forum > Figurspel > Warhammer 40.000 > Warhammer 40k - snack

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 17-03-2010, 10:19
Tennisballs Tennisballs är offline
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Standard

Tjo, tyvärr verkar min vän ej kunna idag, men på fredag verkar det gå. Vi droppar la in någongång efter 1800 så får vi höra oss för efter er.

MVH tennisballs
Svara med citat
Gammal 18-03-2010, 14:18
Zurken Zurken är offline
Medlem

Reg.datum: Apr 2009
Standard

Vi kommer spela med Lila marines och lila Dark Eldars, så vi lär inte vara svåra att hitta.
Svara med citat
Gammal 22-03-2010, 02:09
Medlem

Standard

Tjo!

Får be om ursäkt att vi inte dök upp i fredags, polaren fick förhinder men vi var inne ikväll å försökte lira lite men kom inte så långt, tror jag fick ihjäl en orc och lyckades stunna en Deff Kopta.
Fick inte ens testa på å deep strika mina terminators =p

Men vi ska försöka göra ett nytt försök nu i veckan, så vi kanske ses då!
Jag hoppas Davids erbjudande står kvar?
Och zurken, ser du två bortkomna nissar som står å grälar om hurvida den där templaten faktiskt borde träffa eller inte med omålade orcer å halvt omålade marines så är det bara å hälsa!

mvh Tennisballs
Svara med citat
Gammal 30-03-2010, 15:40
Zuper Zuper är offline
Medlem

Reg.datum: Jan 2010
Standard

Jag och 2 kompisar kmr in på lördag denna veckan och kör lite, om någon vill köra så spelar vi Tau, Imperial Guard och Tyranids. kör gärna en 2v2 match om ngn vill (på 1000p). Du kommer att köra med Imperial Guard killen. Vi är där från tolv till fyra fem tiden. Hoppas vi ses!

Senaste redigerad av Zuper den 01-04-2010 klockan 15:53
Svara med citat
Gammal 03-04-2010, 23:24
harring harring är offline
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Standard

Tjena. Jag har bara kört en 40k match men höll på med fantasy för 3-4 år sedan och letar efter någon annan nybörjare att spela mot för att jag ska lära mig hur jag ska spela med Tau Empire, någon erfaren spelare som har lust att spela med mig skulle inte vara fel heller

Köpt Battleforce box och en låda Fire Warriors så är inte jättemycket poäng men kommer skaffa heavy support när de finns i butik.
Svara med citat
Gammal 11-04-2010, 23:53
Medlem

Standard

Jag håller på å måla upp min arme nu, men sen när jag har fått ihop tillräckligt med nissar för att kunna köra ett litet spel är jag på att spela, sen får ju köra sen när bådas arméer är klara =)

Jag kommer ju lira Space Marines, min polare Orc, sen har vi hittat 3 andra nissar som just har börjat okså som lirar Necrons och Tau.
Najs hade ju vart ifall vi kanske i framtiden kunde köra 1000poängs turnering oss nybörjare i mellan eller något. Vi får se vad som händer men det hade ju vart ett .

Mvh tennisballs
Svara med citat
Gammal 16-04-2010, 19:41
harring harring är offline
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tennisballs Visa inlägg
Jag håller på å måla upp min arme nu, men sen när jag har fått ihop tillräckligt med nissar för att kunna köra ett litet spel är jag på att spela, sen får ju köra sen när bådas arméer är klara =)

Jag kommer ju lira Space Marines, min polare Orc, sen har vi hittat 3 andra nissar som just har börjat okså som lirar Necrons och Tau.
Najs hade ju vart ifall vi kanske i framtiden kunde köra 1000poängs turnering oss nybörjare i mellan eller något. Vi får se vad som händer men det hade ju vart ett .

Mvh tennisballs
fixat 750 lista än?
Svara med citat
Gammal 18-04-2010, 23:33
Medlem

Standard

Najj, inte än tyvärr.
Har nästan målat klart första tio manna trupp och håller på med 3/6 terminators nu.
Sen är det dreadnaughten och ledaren.
Tänkte köpa till 10 Assault marines och tre till 10 manna trupp och en dreadnaught så är jag uppe i 1500 poäng.
Då jaevlar ska det liras :P

Synd bara detta med att allt ska vara wysiwyg.
Men men =)

HQ POINTS
Cp hq Artificier, Powersword, stormbolter, hellfirerounds 168
Elite
Dreadnought 105
Dreadnought 105
6 Terminator Heavyflamer 245
Troops
Trop 1 Flamer, Missilelauncher 170
Trop 2 Flamer, Missilelauncher 170
Trop 3 Flamer, Missilelauncher 170
Fastattack
10 assault marines Powerfist 2x Flamer 235
Heavysupport
Predator Twinlinked lascannon, Sidearm heavy bolters 130
1498

/Tennisballs
Svara med citat
Gammal 19-04-2010, 11:54
Zurken Zurken är offline
Medlem

Reg.datum: Apr 2009
Standard

Lite tips om din lista,

Hellfire rounds funkar tyvärr inte tillsammans med en stormbolter, de funkar bara med vanliga boltguns/bolters. Du kan nog spela ditt Power Weapon som ett Relic Blade om du målar det lite speciellt, jag tror du aldrig kommer möta någon som skulle gnälla över det .

Om du gillar flamers på dina enheter så borde de vara snabba, annars tror jag tyvärr att de ar svårt att komma fram och använda sina vapen. Plasmor funkar bra om man ska footslogga (alltså vandra utan transporter). Jag tror att din Predator mår bättre om du kör med Lascannon sponsons och Autocannon torn, eftersom du "förlorar" bolter skotten om du skjuter på fordon och "förlorar" laserskottet om du skjuter på infanteri. Det är nästan alltid bättre att inom en enhet ha vapen som gillar att skjuta på samma typ av mål

Jag tycker i övrigt att listan ser rätt bra ut, tummen upp!

Btw, det kan vara värt i att sikta på 1750p, eftersom det är "standard" turnerings format häromkring, de flesta föredrar att spela på de poängen.
Svara med citat
Gammal 20-04-2010, 00:12
Medlem

Standard

Tack för din input Zurken.
1500p listan får la komma först, sen blir det nog denna ;
HQ
Chapter Master Artificier, Powersword, Bolter, hellfirerounds
Elite
Dreadnought
Dreadnought
6 Terminator Heavyflamer
Troops
Trop 1 Flamer, Missilelauncher
Trop 2 Flamer, Missilelauncher
Trop 3 Flamer, Missilelauncher
Prickskyttar 9x Snipers
Fastattack
10 assault marines Plasma Pistol, Powerfist 2x Flamer
Heavysupport
Predator Autocannon och side sponnsor lascannon
Thunderfire Cannon (Så jävla tuffa )

1740 poäng

Vad tror du?
Förresten, hur viktigt är det egentligen med en stark HQ?
Har lekt lite och postat lite listor och alla kritiserar mig när jag väljer för poängtung HQ, denna listan känns HQn nästan lite svag, men det ger ju fördelen till 1-2 ytterligare troopchoises så det kanske är värt det?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta