![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Tjo, tyvärr verkar min vän ej kunna idag, men på fredag verkar det gå. Vi droppar la in någongång efter 1800 så får vi höra oss för efter er.
![]() MVH tennisballs |
|
|
|||
|
|||
|
Vi kommer spela med Lila marines och lila Dark Eldars, så vi lär inte vara svåra att hitta.
|
|||
|
|||
|
Tjo!
Får be om ursäkt att vi inte dök upp i fredags, polaren fick förhinder men vi var inne ikväll å försökte lira lite men kom inte så långt, tror jag fick ihjäl en orc och lyckades stunna en Deff Kopta. Fick inte ens testa på å deep strika mina terminators =p Men vi ska försöka göra ett nytt försök nu i veckan, så vi kanske ses då! Jag hoppas Davids erbjudande står kvar? Och zurken, ser du två bortkomna nissar som står å grälar om hurvida den där templaten faktiskt borde träffa eller inte med omålade orcer å halvt omålade marines så är det bara å hälsa! mvh Tennisballs |
|
|
|||
|
|||
|
Jag och 2 kompisar kmr in på lördag denna veckan och kör lite, om någon vill köra så spelar vi Tau, Imperial Guard och Tyranids. kör gärna en 2v2 match om ngn vill (på 1000p). Du kommer att köra med Imperial Guard killen. Vi är där från tolv till fyra fem tiden. Hoppas vi ses!
Senaste redigerad av Zuper den 01-04-2010 klockan 15:53 |
|
|
|||
|
|||
|
Tjena. Jag har bara kört en 40k match men höll på med fantasy för 3-4 år sedan och letar efter någon annan nybörjare att spela mot för att jag ska lära mig hur jag ska spela med Tau Empire, någon erfaren spelare som har lust att spela med mig skulle inte vara fel heller
Köpt Battleforce box och en låda Fire Warriors så är inte jättemycket poäng men kommer skaffa heavy support när de finns i butik. |
|
|
|||
|
|||
|
Jag håller på å måla upp min arme nu, men sen när jag har fått ihop tillräckligt med nissar för att kunna köra ett litet spel är jag på att spela, sen får ju köra sen när bådas arméer är klara =)
Jag kommer ju lira Space Marines, min polare Orc, sen har vi hittat 3 andra nissar som just har börjat okså som lirar Necrons och Tau. Najs hade ju vart ifall vi kanske i framtiden kunde köra 1000poängs turnering oss nybörjare i mellan eller något. Vi får se vad som händer men det hade ju vart ett .Mvh tennisballs |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
|
|||
|
|||
|
Najj, inte än tyvärr.
Har nästan målat klart första tio manna trupp och håller på med 3/6 terminators nu. Sen är det dreadnaughten och ledaren. Tänkte köpa till 10 Assault marines och tre till 10 manna trupp och en dreadnaught så är jag uppe i 1500 poäng. Då jaevlar ska det liras :P Synd bara detta med att allt ska vara wysiwyg. Men men =) HQ POINTS Cp hq Artificier, Powersword, stormbolter, hellfirerounds 168 Elite Dreadnought 105 Dreadnought 105 6 Terminator Heavyflamer 245 Troops Trop 1 Flamer, Missilelauncher 170 Trop 2 Flamer, Missilelauncher 170 Trop 3 Flamer, Missilelauncher 170 Fastattack 10 assault marines Powerfist 2x Flamer 235 Heavysupport Predator Twinlinked lascannon, Sidearm heavy bolters 130 1498 /Tennisballs |
|
|
|||
|
|||
|
Lite tips om din lista,
Hellfire rounds funkar tyvärr inte tillsammans med en stormbolter, de funkar bara med vanliga boltguns/bolters. Du kan nog spela ditt Power Weapon som ett Relic Blade om du målar det lite speciellt, jag tror du aldrig kommer möta någon som skulle gnälla över det .Om du gillar flamers på dina enheter så borde de vara snabba, annars tror jag tyvärr att de ar svårt att komma fram och använda sina vapen. Plasmor funkar bra om man ska footslogga (alltså vandra utan transporter). Jag tror att din Predator mår bättre om du kör med Lascannon sponsons och Autocannon torn, eftersom du "förlorar" bolter skotten om du skjuter på fordon och "förlorar" laserskottet om du skjuter på infanteri. Det är nästan alltid bättre att inom en enhet ha vapen som gillar att skjuta på samma typ av mål ![]() Jag tycker i övrigt att listan ser rätt bra ut, tummen upp! Btw, det kan vara värt i att sikta på 1750p, eftersom det är "standard" turnerings format häromkring, de flesta föredrar att spela på de poängen.
|
|||
|
|||
|
Tack för din input Zurken.
1500p listan får la komma först, sen blir det nog denna ; HQ Chapter Master Artificier, Powersword, Bolter, hellfirerounds Elite Dreadnought Dreadnought 6 Terminator Heavyflamer Troops Trop 1 Flamer, Missilelauncher Trop 2 Flamer, Missilelauncher Trop 3 Flamer, Missilelauncher Prickskyttar 9x Snipers Fastattack 10 assault marines Plasma Pistol, Powerfist 2x Flamer Heavysupport Predator Autocannon och side sponnsor lascannon Thunderfire Cannon (Så jävla tuffa ) 1740 poäng Vad tror du? Förresten, hur viktigt är det egentligen med en stark HQ? Har lekt lite och postat lite listor och alla kritiserar mig när jag väljer för poängtung HQ, denna listan känns HQn nästan lite svag, men det ger ju fördelen till 1-2 ytterligare troopchoises så det kanske är värt det? |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|